...cIntA mAti kU...

Photo Albums WiddlyTinks.com

Saturday, March 12, 2011

1st TiMe UltraSouNd BabY

Posted by aXura at 1:16 PM
11 mac 2011

Inilah kali pertama aku pergi men scan baby..aku g dgn my busuk ler..hari tu busuk amik halfday sbb teman aku utk scan baby kami..kami pun pergi la mencari klinik ibu & anak.sebab nye nk carik doktor perempuan.then ade 1 dekat Klang.tapi kena wat appointment.

So kami pun try pulak carik area2 shah alam.cari punya cari..then tibe2 je ternampak Klinik Nora & Keluarga.sah2 la doktor nyer pempuan kan.Then kami masuk la klinik tu.ade la beberapa pesakit.

20 minit kemudiannyer.nama aku di panggil.busuk pun masuk skali..siap bawak kamera lagik. =p..then doktor pun tanye la soklan2 yg berkenaan.

Then,doktor sapu mcm gel dekat bawah perut(rahim).then doktor pun memulakan scan...

Jeng2..busuk aku snap aku time di scan oleh doktor..siap record lagik..then doktor ukur kepala,tulang belakang,panjang kaki + tangan.tibe2..Doktor cakap.tu ar tangan die..mmg aku nampak tangan baby.terkapai2 tangannyer..time tu aku rasa happy sgt!


14 week 6 day

Result dari scan tu.exactly aku dah 14 week 6 day pada 11 mac 2011.Due date 9 SEPTEMBER 2011.Date tu jatuh pada hari Jumaat.aku sentiasa bermohon pada-Nya supaya selamat semuanya.

Cuma 3 dec 2010 aku period..bila tgk dr result scan tu da 14week..sebab aku nikah 26 nov 2010.Kak Jah kata yg datang period tu mungkin die cuci muka kot.aku pun x tau cuci muka tu ape..

Then aku pun mencari artikel ttg itu.then ini kata nyer :

"
Dianggarkan, di antara 20 hingga 30 peratus ibu hamil mengalami pendarahan pada peringkat awal kehamilan. Pendarahan yang berlaku itu ada kalanya hanya tompokan dan ada juga yang banyak seperti datang haid. Tompokan darah biasanya akan keluar pada sekitar enam hingga 12 hari selepas persenyawaan berlaku. Ketika itu ovum yang sudah disenyawakan mula menempatkan dirinya pada uterus. Pun begitu, tanda-tanda yang dialami antara seorang wanita dengan wanita lain berbeza"

jadi makne nyer aku ni bunting pelamin la..alhamdulillah..Aku amar bersyukur pada -Mu Ya Allah..aku dan suami sungguh gembira dgn perkabaran ini.

2 comments:

diyana on March 17, 2011 at 6:09 PM said...

aah, nurul pun baru je tawu kalau tanda pregnancy tu mmg ade bleeding.. pelik kan? huhu eh blog acik zura ni wat nurul nak ade baby jugak la! =p huhuhuh

aXura on March 23, 2011 at 3:05 PM said...

hehe..x per..abes blaja nnt keja dalam setahun then trus kawen!

Post a Comment

 

n.0.r.A.x..U.r.A. Copyright © 2011